Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
W trosce o bezpieczeństwo naszych Klientów korzystających z bankowości internetowej, pragniemy aby zwrócili Państwo szczególną uwagę na prośby o podanie wrażliwych danych w kontaktach telefonicznych, w których niejednokrotnie osoby próbujące wyłudzić te informacje podają się np. za pracownika Banku, proszą o zainstalowanie jakiejś aplikacji na komputerze lub na telefonie, podanie hasła z wiadomości SMS, czy zatwierdzenie transakcji w Aplikacji Mobilnej.
Chcemy zapewnić, że żaden pracownik naszego Banku nie dzwoni do klientów z prośbą o podanie wrażliwych danych produktów i usług oferowanych Państwu przez nasz Bank. Nie pytamy o identyfikatory, hasła, kody autoryzacji SMS, a w przypadku kart płatniczych o numer karty, datę ważności, czy kod CVV (trzy cyfry na odwrocie karty). Jedyne o co możemy pytać dzwoniąc do Państwa, to w celu weryfikacji osoby z którą rozmawiamy – osobiste dane uzyskane od Państwa i zapisane w naszych kartotekach. Niekiedy zdarza się, że pytamy o potwierdzenie przeprowadzenia nietypowych operacji (np. zagranicznych, wykonywanych w znacznych ilościach lub na dużą kwotę), które system automatycznie typuje do weryfikacji, wówczas prosimy o potwierdzenie lub zaprzeczenie wykonania takiej transakcji. Jest to działanie w trosce o Państwa bezpieczeństwo, gdyż dzięki takiemu zapytaniu udaje się czasami zatrzymać nie do końca prawidłową transakcję.
Wychodząc naprzeciw oszustom podającym się za pracowników banku pragniemy również przypomnieć, że w każdej chwili rozmowy telefonicznej, jeśli używają Państwo aplikacji mobilnej naszego Banku, możecie poprosić dzwoniącego pracownika o przesłanie krótkiego potwierdzenia kontaktu w formie powiadomienia na tą aplikacje, jest to najskuteczniejsza forma potwierdzenia, ponieważ tylko prawdziwy pracownik ma taką możliwość. Możecie też Państwo w każdej chwili się rozłączyć i samodzielnie wykonać ponowny telefon do placówki Banku.
Pragniemy również poinformować, iż w każdej chwili nawet po godzinach pracy Banku, klient samodzielnie może zablokować dostęp do bankowości internetowej poprzez wysłanie wiadomości SMS na numery bankowe 606 340 743 lub 695 183 470 i są na to dwa sposoby:
- SMS o treści BI#identyfikator, gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; zamiast identyfikator należy w wiadomości wpisać login do serwisu Internet Banking np.BI#111111. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany odpowiedni komunikat do Klienta.
- BI#identyfikator#PESEL, gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; zamiast identyfikator należy w wiadomości wpisać login do serwisu Internet Banking dodatkowo na końcu wpisać należy numer PESEL. SMS z taką wiadomością blokuje dostęp do serwisu IB z dowolnego telefonu.
Liczymy na Państwa czujność i ostrożność, szczególnie gdy ktoś przez telefon oferuje wszelkiego rodzaju super okazje do szybkiego zysku lub wmawia, że Państwa środki w Banku są w niebezpieczeństwie (nawet gdy na telefonie wyświetla się, że dzwoni Bank) i twierdzi, że działać należy szybko, natychmiast. W takich sytuacjach prosimy o zachowanie spokoju, nie podejmowanie pochopnych decyzji, rozłączenie się i kontakt z naszymi pracownikami poprzez wykonanie telefonu na numer Banku.