Zmiany dla Klientów od 14 września 2019 r.
Bank Spółdzielczy w Końskowoli uprzejmie informuje, że w dniu 14 września wejdą w życie zmiany mające na celu dostosowanie się do przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego nr 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego (Dyrektywy PSD2), która dotyczy silnego uwierzytelniania klienta oraz wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji (tzw. RTS).
Zmiany związane z Internet Bankingiem:
Bank nie będzie mógł świadczyć usługi dotyczącej Internet Bankingu w zakresie list jednorazowych haseł uwierzytelniających. Wycofanie list haseł jednorazowych związane jest z wdrożeniem mechanizmów silnego uwierzytelniania w bankowości internetowej i ma na celu podniesienie bezpieczeństwa Państwa transakcji. Zakończenie procesu wycofywania list haseł jednorazowych przewidziane zostało na dzień 13.09.2019 r., po tym dniu transakcje nie będą autoryzowane za pomocą listy haseł jednorazowych. Zatem, aby od dnia 14 września 2019 roku aktywnie korzystać z bankowości elektronicznej, należy przed tą datą zmienić metodę autoryzacji, składając w dowolnej placówce Banku pisemną dyspozycję zmiany sposobu autoryzacji, w której podany zostanie krajowy numer telefonu niezbędny do otrzymywania kodu w formie SMS na urządzenie mobilne (np. telefon komórkowy, tablet).
Dodatkowym elementem silnego uwierzytelnienia będzie co 90 dni weryfikacja Klienta przy logowaniu do Internet Bankingu za pomocą kodu SMS.
Z uwagi na bezpieczeństwo i dostosowanie do zmian przepisów prawa zapraszamy do naszych placówek w celu zmiany list haseł jednorazowych na usługę SMS.
Zmiany związane z kartami płatniczymi:
Informujemy, że od 14 września 2019 r. trzeba będzie autoryzować również kodem PIN niektóre transakcje przy użyciu kart płatniczych na kwoty nieprzekraczające 50 PLN. Zastosowanie silnego uwierzytelnienia wymagane będzie przy co szóstej transakcji. Każda transakcja powyżej 50 PLN, która automatycznie wymaga kodu PIN spowoduje, że licznik transakcji (lub kwoty) będzie startował od początku.
Pozostałe zmiany związane z zabezpieczeniem kart płatniczych 3D Secure polegają na każdorazowym dodatkowym wprowadzeniu przez Klienta:
- nowego kodu transakcyjnego, który jest do ustalenia w Kartosferze
- kodu SMS, który zostanie wysłany na zarejestrowany w Banku numer telefonu
Po więcej informacji zapraszamy do placówek Banku.